مقالات

عوامل قیمت گذاری هدایای تبلیغاتی

عوامل قیمت گذاری هدایای تبلیغاتی

چکیده مطلب:

همه کسب‌ و کارها در مراحل مختلف فعالیت و خصوصا در ابتدای روند کاری خود، علاقه‌مند به انجام تبلیغاتی پربازده و ماندگار هستند. یکی از پرطرفدارترین روش های بازاریابی، گیفت تبلیغاتی می باشند. اما تنها افرادی موفق به انجام چنین تبلیغاتی می‌شود که عوامل موثر در قیمت‌‌ گذاری هدایای تبلیغاتی ارزان و گران را بشناسد و با در نظر گرفتن آن‌ها هزینه‌ای مناسب و به‌ هنگام را خرج تبلیغات نماید. همچنین این استراتژی تبلیغاتی با ماندگاری بسیار بالایی که دارد. در ادامه با شرکت هدایای تبلیغاتی همراه باشید تا عوامل موثر در قیمت‌‌ گذاری هدایای تبلیغاتی آشنا شده و پیشنهادات جذابی به شما ارائه دهیم.

 

نحوه قیمت گذاری هدایای تبلیغاتی

 

معرفی عوامل قیمت گذاری هدایای تبلیغاتی

 

تفاوتی ندارد که به‌ تازگی فعالیت خود را آغاز کرده‌اید و یا سال‌هاست که در صدر برندهای پرطرفدار بازار قرار دارید. باید حدود ۱۰ درصد سود و درآمد خود را صرف تبلیغاتی هوشمندانه نمایید تا بتوانید مشتریان بیشتری را جلب خدمات و محصولات خود کنید. شاید در نگاه اول، تصور کنید که هدایای تبلیغاتی گران هستند و فراتر از انتظار و توانتان‌ است و به‌ هیچ عنوان بصرفه نمی‌باشد. اما واقعیت این است که این روش تبلیغاتی، پربازده‌ترین روش موجود در عصر فناوری است و کاربرانی که از تبلیغات فراری هستند، تنها به‌ وسیله هدایای تبلیغاتی است که وفادار برندمان می‌شوند. با شناخت مهمترین عوامل موثر در قیمت گذاری هدایای تبلیغاتی می توانید تعیین بودجه هدایای تبلیغاتی مناسبی انجام داده و بیشترین بازدهی را داشته باشید.

 

۱. جنس هدایای تبلیغاتی

طبیعی است که هزینه اولیه هر کالا یا هدایای تبلیغاتی، از متریال سازنده آن تشکیل می‌شود. از کوچکترین مواد اولیه‌ای که در ساخت یک هدیه تبلیغاتی استفاده می‌شود، در هزینه نهایی آن تاثیرگذار است، و به ویژه زمانی که هدایای تبلیغاتی عمده را خریداری می‌کنید، این هزینه‌ها بیشتر آشکار می‌شوند. به‌ عنوان مثال، هدایای تبلیغاتی چوبی و صنایع دستی تبلیغاتی به دلیل معرق کاری، هزینه‌ای چندین برابر هدایایی همچون سر رسید تبلیغاتی دارند، و بخش قابل توجهی از این تفاوت قیمت، به متریال سازنده هدیه مربوط می‌شود.

 

۲. کیفیت هدایای تبلیغاتی

برای صرفه‌جویی در هزینه هدایای تبلیغاتی، بهتر است هدایای تبلیغاتی ارزان را انتخاب کنید که دارای متریال گران قیمتی نباشند. اما به هیچ عنوان شایسته نیست که از هدایای ساخته شده با متریال بی‌کیفیت و ارزان استفاده نمایید. انتخاب هدیه بی‌کیفیت و نه چندان ماندگار، این پیام را به مخاطبان القا می‌کند که شما برای مشتریان خود ارزش قائل نیستید و در نهایت مجموعه بی کیفیتی هستید.

 

۳. طراحی هدایای تبلیغاتی

برای شناخت عوامل موثر در قیمت‌گذاری هدایای تبلیغاتی، پس از فاکتور “متریال سازنده هدیه”، باید به زحمتی که برای ساخت آن صرف شده است، توجه کنید. بدیهی است که هدایای تبلیغاتی هنری مانند صنایع دستی و محصولات چوبی، نیازمند وقت و انرژی بیشتری از سازنده دارند و در مقایسه با هدایای سازمانی معمول مانند جا کلیدی تبلیغاتی، خودکار تبلیغاتی، ماگ تبلیغاتی و…، هزینه بیشتری را باید بپردازید.

 

۴. ابعاد هدایای تبلیغاتی

درباره هدایای تبلیغاتی که در چند سایز مختلف ارائه می‌شوند، طبیعی است که هدایای بزرگتر، قیمت بیشتری داشته باشند. به‌ عنوان مثال، ست مدیریتی تبلیغاتی و همچنین ست هدایای تبلیغاتی خاص، ابعاد متفاوتی دارند و هر کدام دارای قیمت‌گذاری متفاوتی هستند. دلیل این موضوع نیز کاملاً روشن است. چرا که هدیه بزرگتر، نیازمند زحمت، انرژی، متریال، تجهیزات و وقت بیشتری است و بنابراین هزینه تولید و ارائه هدیه تبلیغاتی را افزایش می‌دهد.

 

۵. بسته بندی هدایای تبلیغاتی

باید در نظر داشته باشید که اولین نگاه مخاطبان نسبت به هدایای تبلیغاتی، بسته‌بندی آن است. یک هدیه با کیفیت و مورد استفاده، بسته‌بندی پایداری دارد که از نظر اندازه، شکل، رنگ و طرح مناسبی برخوردار است. هرچه جنس بسته‌ بندی هدایای تبلیغاتی مقاوم‌تر باشد و اندازه آن بزرگ‌تر، هزینه خرید هدیه افزایش می‌یابد.

 

۶. چاپ هدایای تبلیغاتی

یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت‌ گذاری هدایای تبلیغاتی، هزینه‌های مربوط به چاپ لوگو و نام تجاری برند است. برای چاپ نشان تجاری روی جنس‌های مختلف هدایا، از روش‌های متنوع چاپ استفاده می‌شود. هر یک از این روش‌ها، هزینه‌های خاصی دارند و هرچه با کیفیت‌تر باشند، مدت زمان مفید تبلیغات را افزایش می‌دهند.

 

۷. ارائه ست یا تک هدایای تبلیغاتی

ست هدایای تبلیغاتی بیشتر برای مراسمات رسمی، جلسات، کنفرانس‌ها و سمینارها مناسب است و نسبت به هدایای تک، قیمت‌های بیشتری دارد. این به دلیل این است که شیوه چیدمان، بسته‌بندی و همچنین تعداد و ابعاد اقلام هدایا در ست‌های هدیه بیشتر از هدایای تکی است.

 

۸. فروشگاه هدایای تبلیغاتی

مرکز فروش هدایای تبلیغاتی، با توجه به موقعیت جغرافیایی، تخصص و سابقه فعالیت خود، هزینه‌های متفاوتی را برای طراحی انواع مختلف هدایا در نظر می‌گیرند. بنابراین، توصیه می‌شود نحوه قیمت‌گذاری هدایای تبلیغاتی در فروشگاه‌های حرفه‌ای و معتبر را مقایسه کنید تا انتخابی با ارزش و باکیفیت داشته باشید.

 

قیمت گذاری هدایای تبلیغاتی ارزان

 

قیمت گذاری هدایای تبلیغاتی ارزان

 

 ارزان ترین هدایای تبلیغاتی، به معنای هدایای بی‌کیفیت و کم‌ارزش نیستند. بلکه اینگونه هدایا، مقرون به صرفه هستند و در تیراژ بالا و برای تحت تاثیر قرار دادن، مخاطبان گسترده‌تری را هدف قرار می‌دهند. این هدایا را می‌توانید برای رویدادهای تجاری مانند هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی یا هدایای تبلیغاتی اداری تهیه کرده و از طریق آن‌ها بیشترین اثرگذاری را بر مخاطبان هدف خود داشته باشید. جا کارتی تبلیغاتی، دفترچه تبلیغاتی، خودکار تبلیغاتی، از جمله این هدایای مقرون به صرفه هستند که در تیراژ بالا تاثیرگذاری خود را نشان می‌دهند.

 

قیمت گذاری هدایای تبلیغاتی گران

 

قیمت گذاری هدایای تبلیغاتی گران

 

در برابر هدایای ارزان که به تعداد زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند، هدایای تبلیغاتی لاکچری و گران‌ قیمتی وجود دارند که برای روابط تجاری خاص و مهمانان ویژه برند انتخاب می‌شوند. این هدایا، ارزش‌های مادی و معنوی دارند و فرهنگ سازمانی برند را به نمایش می‌گذارند، همچنین برای همیشه در خاطر افراد ویژه برند ماندگاری خواهند داشت. هدایای موجود در مجموعه گسترده قیمت‌گذاری هدایای تبلیغاتی تک گیفت در زمینه هزینه و کاربرد، تنوع بسیار زیادی دارند و انتخاب مناسبی را در اختیارتان می‌گذارند.

۵/۵ - ۱امتیاز

8 نظر در “عوامل قیمت گذاری هدایای تبلیغاتی

  1. بهادری گفت:

    سلام کاملا درست گفتید و قیمت گذاری بر اساس قیمت تمام شده هدیه تبلیغاتی باید انجام بشه.

    1. پگاه عباسی گفت:

      سلام ممنون از پیام تون.

  2. هیلا نقی لو گفت:

    واقعا تو این شرایط راه های تعیین قیمت در یک بازار رقابتی مهم هست ممنون از این مطلب خوبتون.

    1. پگاه عباسی گفت:

      سلام دوست عزیز خوشحالیم که تونستیم رضایت شما رو جلب کنیم.

  3. مرتضی کیمه چی گفت:

    فرایند قیمت گذاری هدایای تبلیغاتی توی بازار امروز خیلی موثر و مهم هست مرسی برای این مطلب مفیدتون. خسته نباشید.

    1. پگاه عباسی گفت:

      سلام دوست عزیز خوشحالیم که تونستیم رضایت شما رو جلب کنیم.

  4. beheshti گفت:

    salam kheili khoob bood mamnoonam.

    1. پگاه عباسی گفت:

      سلام دوست عزیز ممنون از وقتی که گذاشتید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *