مقالات

تعیین بودجه هدایای تبلیغاتی

تعیین بودجه هدایای تبلیغاتی

 

چکیده مطلب:

اهدا هدایای تبلیغاتی به یک روش موفقیت آمیز برای کمپین های تبلیغاتی کسب و کارها تبدیل شده اند اما نحوه تعیین بودجه برای هدایای تبلیغاتی بسیار مهم است. اگر برای سفارش هدایای تبلیغاتی بدون برنامه ریزی و بودجه بندی استاندارد اقدام کنید قطعا تبلیغاتتان شکست خورده و پول مجموعه را هدر داده اید. در واقع برای تعیین بودجه بندی تبلیغات باید عوامل مختلفی را در نظر بگیریم. در ادامه با شرکت هدایای تبلیغاتی ما همراه باشید تا عوامل موثر و مهم در روش های تعیین بودجه هدایای تبلیغاتی را بیان کرده تا بازاریابی شما نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.

 

روش های تعیین بودجه تبلیغات

 

چطور بودجه هدایای تبلیغاتی خود را تعیین کنیم؟

 

بودجه تبلیغات و بازاریابی به میزان بزرگی و سرمایه شرکت بستگی دارد، اما اگر برنامه ریزی برای تعیین بودجه هدایای تبلیغاتی نداشته باشیم نمی توانیم نتایج مثبت به دست بیاوریم. قطعا سفارش عمده هدایای تبلیغاتی تاثیر بیشتری دارد اما به شرطی که با برنامه ریزی خریداری شوند. برای مثال بیشتر کسب و کارهای تازه کار با محدودیت بودجه روبه رو هستند بنابراین باید به دنبال بهترین هدایای تبلیغاتی برای استارتاپ ها باشند تا با یک برنامه ریزی هوشمندانه در کمپین های تبلیغاتی موفق شوند. اگر به دنبال بازدهی بیشتر در کمپین های بازاریابی هستید در ادامه به نکات مهمی برای تعیین بودجه هدایای تبلیغاتی می پردازیم.

 

۱. تعیین هدف بودجه بندی تبلیغات

اولین گام درباره تصمیم گیری هدیه مناسب کسب و کار شماست، برای این انتخاب باید از خود بپرسید که هدف شما از این روش تبلیغات چیست؟ آیا قصد جذب مشتری جدید دارید یا فقط می خواهید مشتریان فعلی خود را خوشحال کنید؟ بنابراین تعیین هدف اولین قدم برای تعیین بودجه هدایای تبلیغاتی می باشد.

 

۲. تعیین استراتژی بودجه بازاریابی

بعد از اینکه هدف خود را از تبلیغات مشخص کردید، نوبت به تعیین استراتژی تبلیغات می رسد. به عبارتی دیگر باید تحقیق کنید که چه روش هایی به بهتر شناختن برند شما و تاثیر گذاری بیشتر در تبلیغات موثر هستند. معمولا شرکت های بزرگ برای تعیین استراتژی از مشاوران حرفه ای بهره می برند ولی اگر شما استارتاپ هستید و توانایی پرداخت هزینه مشاوران کمپین های بازاریابی را ندارید می توانید از طریق مشورت با اعضای شرکت و هم فکری بهترین استراتژی را برای تبلیغات خود پیدا کنید.

 

۳. بررسی آمار

بررسی معیارهای فروش های قبلی به شما این امکان را داده تا متوجه شوید کدام استراتژی تبلیغاتی برای کسب و کارتان بهتر بوده است. اگر حداقل یکسال از تاسیس شرکت شما می گذرد، با نگاهی به داده های قبل خود می توانید تعیین بودجه هدایای تبلیغاتی را انجام داده و موفق شوید. با این روش هوشمندانه بودجه خود را در مسیر درستی قرار داده که نتایج مثبتی برایتان به همراه دارد.

 

۴. میزان اثر بخشی هدیه

با کمی تحقیق و بررسی می توانید از اثر بخشی هدیه تبلیغاتی انتخابی خود مطمئن شوید. معمولا پرفروش ترین هدایای تبلیغاتی میزان اثر گذاری بیشتری دارند. قیمت ملاکی برای تاثیر گذاری بیشتر یا کمتر هدایا نیست ممکن است ارزان ترین هدایای تبلیغاتی بیشترین بازدهی در تبلیغات و بازگشت سرمایه را داشته باشند. اما در بیشتر مواقع شرکت های بزرگ بهتر است تا هدایای تبلیغاتی گران خریداری کرده تا اعتبار و ارزش برند خود را حفظ نمایند.

 

محاسبه هزینه تبلیغات

 

میزان بودجه شرکت ها برای هدایای تبلیغاتی

 

به طور معمول هر کسب و کاری که حدود ۱ تا ۵ سال از تاسیس آن می گذرد باید ۱۲ تا ۲۰ درصد از درآمد سالیانه خود را برای بازاریابی مصرف کند. برای مثال اگر در طول یکسال قصد چندین کمپین تبلیغاتی را دارید این مبلغ را باید تقسیم کنید. اگر شما استارتاپ هستید و به دنبال رشد و ارتقا برندتان در مدت زمان کوتاهی هستید پیشنهاد می کنیم که حدود ۶ تا ۱۲ درصد از درآمد سالیانه خود را برای بودجه کمپین های تبلیغاتی مصرف کنید. با تمام این توضیحات در آخر به سابقه و بزرگی کسب و کار خودتان بستگی دارد تا چه میزان از درآمد خود را برای تعیین بودجه هدایای تبلیغاتی صرف می کنید. در نهایت آنچه مهم است، تعیین هدف و تعیین استراتژی است. بهتر است بودجه تبلیغاتی خود را به صورت سالانه و با بررسی بودجه سال قبل در نظر بگیرید. این را هم به یاد داشته باشید که یک هدیه تبلیغاتی کاربردی و شیک می تواند برند شما را به خوبی در ذهن ثبت کند.

 

سخن پایانی

در این مطلب از تعیین بودجه هدایای تبلیغاتی گفتیم و تلاش کردیم تا تمام نکات مهم تعیین بودجه برای تبلیغات را توضیح دهیم. اگر همه نکات فوق را رعایت کردید، برای خرید هدایای تبلیغاتی می توانید از مجموعه تک گیفت که دارای چندین سال سابقه درخشان در زمینه تولید و عرضه هدایای تبلیغاتی به صورت عمده می باشد دیدن کنید. تک گیفت با کادری مجرب و حرفه ای و بهره گیری از چاپخانه اختصاصی، هدایای تبلیغاتی باکیفیت و قیمت مناسب را در اختیار شما مشتریان عزیز قرار می دهد. برای سفارش هدایای تبلیغاتی از طریق وبسایت یا تماس با کارشناسان ما می توانید اقدام کنید.

 

۵/۵ - ۱امتیاز

8 نظر در “تعیین بودجه هدایای تبلیغاتی

  1. علی چراغی گفت:

    باتشکر از مطلب خوبتون
    واقعا بودجه بندی تبلیغات مهم است و همیشه باید حداقل یک ماه برای اون برنامه ریزی کرد و تمام جوانب در نظر گرفت.

    1. پگاه عباسی گفت:

      سلام بله کاملا درست میفرمایید ممنون از وقت و نظری که با ما به اشتراک گذاشتید.

  2. عزیزی گفت:

    روشهای تعیین بودجه تبلیغاتی که گفتید واقعا کاربردی و عالی بود ممنونم.

    1. پگاه عباسی گفت:

      سلام خوشحالیم که رضایت شما رو جلب کردیم.

  3. shima گفت:

    salam vaghan karbordi va mofid bood.

    1. پگاه عباسی گفت:

      سلام ممنون از وقتی که گذاشتید.

  4. عباس رحمتی گفت:

    سلام ممنون میشم راهنمایی کنید که بودجه بازاریابی معمولا باید چقدر باشه ؟

    1. پگاه عباسی گفت:

      سلام دوست عزیز در این مقاله در قسمت نحوه تعیین بودجه تبلیغات به صورت کامل و جامع به این سوال پرداخته شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *