مقالات

تاثیر هدایای تبلیغاتی در جذب مشتری

تاثیر هدایای تبلیغاتی بر جذب مشتری

چکیده مطلب:

هدایای تبلیغاتی یکی از روش‌های بسیار تأثیرگذار در فروش است که باعث می‌شود خریدار به یک مشتری وفادار و همیشگی تبدیل شود. ذهن انسان به لذت‌های آنی، هر چند کوچک، جواب مثبت می‌دهد و این هدایا دقیقاً همین کار را انجام می‌دهند و می‌توانند شما را در ذهن مشتری ماندگار کنند. ممکن است شما هم تا به حال از جایی خرید کرده باشید و فروشنده پس از دادن بسته خریدتان، یک بسته هم به عنوان هدیه به شما داده باشد. این همان هدیه تبلیغاتی است. ممکن است این هدایا از نظر قیمتی ارزان یا گران باشند ولی در نهایت منجر به ایجاد حس خوب در شما می شود. از این رو، هدایای تبلیغاتی روشی مؤثر برای بازگرداندن مشتری است تا به مشتری وفادار تبدیل شوند. در ادامه با تک گیفت همراه باشید تا تاثیر هدایای تبلیغاتی بر جذب مشتری را بیان کنیم.

 

مزایای هدایای تبلیغاتی روی کسب و کار

 

مزایای هدایای تبلیغاتی روی کسب و کار

 

بسیاری از هدایای تبلیغاتی، امکان تبلیغات پربازده با هزینه نسبتا کم را فراهم می‌کنند که به آنها هدایای تبلیغاتی ارزان قیمت یا پرطرفدارترین هدایای تبلیغاتی می گویند. این هدایا دارای ماندگاری بیشتری هستند و شما را بارها و بارها به یاد مشتری می‌اندازند، کاری که شیوه‌های تبلیغاتی قدیمی مانند تبلیغات تلویزیونی و بنر و… نمی‌توانند انجام دهند.

استفاده از هدایای تبلیغاتی کاربردی باعث می‌شود مشتری استفاده زیادی از محصول داشته باشد و در مکان‌های مختلف، محصول شما به چشم افراد زیادی خورده و توجه آن‌ها را جلب کند. در عین حال، برخلاف بنرها و اعلامیه‌های متعدد چاپی و… که برای طبیعت و محیط زیست مضر هستند، هدایای تبلیغاتی معمولاً هیچ آسیبی به طبیعت نمی‌رسانند.

احساس اشتیاق و ارزشی که هدیه گرفتن در افراد ایجاد می‌کند، با هیچ تبلیغی قابل قیاس نیست و این نیز یکی از مزایای بارز هدایای تبلیغاتی است.

بازاریابی و تبلیغات، عواملی اساسی در افزایش فروش هستند که می‌توانند باعث چندین برابر شدن فروش در یک کسب و کار شوند. در حالی که روش‌های گوناگونی در تبلیغات وجود دارند، هدایا تبلیغاتی به دلیل لذت فوری که به مشتریان می‌بخشند، به خوبی بر روی ذهن آنها تأثیر می‌گذارند و احساس خوبی را نسبت به خرید ایجاد می‌کنند.

معمولا هنگام خرید افراد اغلب احساس می‌کنند که قسمتی از سرمایه خود را از دست می‌دهند، و این احساس متناسب با هزینه و ویژگی‌های محصول مختلف است. اعطای هدایای تبلیغاتی باعث می‌شود که این احساس در همان لحظه تسکین یابد و به طور ناخودآگاه، مشتریان در خریدهای بعدی فروشگاه شما را ترجیح دهند.

 

تاثیر هدایای تبلیغاتی بر رفتار مشتری ها

 

تاثیر هدایای تبلیغاتی بر جذب مشتری

 

۸۸ درصد افرادی که هدایای تبلیغاتی دریافت کرده‌اند، تبلیغ کننده را به یاد می‌آورند. تحقیقات نشان می‌دهد که از هر ۱۰ نفر، حداقل ۷ نفر در طی ۱۲ سال گذشته حداقل یک محصول تبلیغاتی را دریافت کرده‌اند. یک نتیجه مشابه که در بین همهٔ آنها مشاهده می‌شود، این است که یادآوری تبلیغ و پیام در اولین آیتم تبلیغاتی بیشتر به یاد می‌ماند.

این آمار نشان می‌دهد که هدایای تبلیغاتی بسیار تأثیرگذار است و تا مدت‌ها در ذهن مشتریان ماندگار می‌شود. همواره نیاز نیست که هدایای استفاده شده برای تبلیغات با خرید فرد متناسب باشد یا از همان دسته محصولات باشد. اصلاً، اگر از اجناس مختلفی استفاده شود، برای مشتریان هیجان بیشتری به همراه خواهد داشت.

می‌توانید اجناس ارزان قیمت خود را به‌عنوان هدایای تبلیغاتی در فروش‌های گران‌ قیمت تان استفاده کنید. برخی افراد مجموعه‌ای از اجناس را به‌عنوان هدایا به مشتریان ارائه می‌دهند و آنان می‌توانند یکی از آنها را انتخاب کنند. این هدایا همواره باید یک محصول خاص نباشند؛ به‌طور مثال، تخفیف درصدی در فروش‌های بعدی، بلیط شرکت در قرعه‌کشی، و غیره، می‌توانند به‌عنوان هدایای تبلیغاتی مطرح باشند.

 

معجزۀ هدایای تبلیغاتی در افزایش فروش

 

تاثیر هدایای تبلیغاتی و بازدهی فروش

 

هدایای تبلیغاتی محصولاتی هستند که در حوزه‌های مختلف از جمله دیجیتال، پوشاک، سرگرمی، لوازم التحریر و… تولید می‌شوند و به طور اختصاصی برای کسب و کارهای کوچک یا بزرگ طراحی می‌شوند. این هدایا با تأثیر بر مخاطب، باعث تبدیل او به یک مشتری وفادار می‌شوند. به عنوان مثال، وقتی یک شرکت یک خودکار یا خودنویس با کیفیت و چاپ اختصاصی شرکت خود را به مشتریان هدیه می‌دهد.

هر بار که مشتری از خودکار استفاده می‌کند، در ذهن او به مدت طولانی‌تری به یاد می‌ماند. احتمالاً مشتری باز هم از خدمات و محصولات آن شرکت استفاده خواهد کرد. همچنین، در طول زمان، بسیاری افراد دیگر ممکن است خودکار یا خودنویس را در دستان مشتری ببینند و به شرکت متصل شوند.

در عصر حاضر، روش‌های نفوذ به قلب و ذهن مخاطب برای جلب توجه به برندهای خاص، تحولات زیادی پیدا کرده است. شاید قبلاً با استفاده از تراکت‌های چاپی، بنرها، یا حتی تبلیغات تلویزیونی، مشتریان زیادی را جذب می‌کردید، اما این امر اکنون دیگر ممکن نیست.

استفاده از هدایای تبلیغاتی به شما این امکان را می‌دهد که با ارائه هدایای زیبا و کاربردی، حس جذابیت دریافت هدیه و یک وسیله رایگان و موثر برای تبلیغ برند خود در مخاطبان ایجاد کنید. این وسیله ماندگار است و شما را همیشه به یاد مشتریان خود می‌اندازد.

 

۱۰ هدایای تبلیغاتی (پیشنهاد برای فروش بیشتر)

 

معرفی 10 هدایای تبلیغاتی برای جذب مشتری

 

در مجموعه تک گیفت، انواع متنوعی از هدایای تبلیغاتی در حوزه‌های گوناگون وجود دارند که با امکان سفارشی‌سازی برای کسب و کارها باعث جذب مشتریان بیشتر می‌شوند. انتخاب نوع هدایای تبلیغاتی بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله تعیین بودجه هدایای تبلیغاتی مدنظر برای بازاریابی و نوع خدمات و محصولات شما. در ادامه، تعدادی از پرطرفدارترین و کاربردی‌ترین هدایای تبلیغاتی در حوزه‌های مختلف آورده شده است که در انتخاب بهتر به شما کمک می‌کند:

  1. خرید لیوان و ماگ تبلیغاتی با چاپ اختصاصی شرکت، که باعث می‌شود در ذهن مشتریان به مدت طولانی‌تری ماندگار شوید و از آن برای تبلیغات خود استفاده کنید.
  2.  خرید فلش مموری تبلیغاتی که حاوی کلیپ کوتاه از معرفی شرکت باشد، یکی از تاثیر گذارتربن هدایای تبلیغاتی برای جذب مشتری است.
  3. خرید خودکار تبلیغاتی یا خودنویس با چاپ مخصوص که از ارزان ترین هدایای تبلیغاتی بوده و مشتریان را به خود جلب می‌کند و در ذهن آنان تثبیت می‌شود.
  4.  خرید سررسید و تقویم تبلیغاتی، یکی از تاثیر گذارتربن هدایای تبلیغاتی برای جذب مشتری بوده که در سال نو و در مکان‌های مختلف استفاده می‌شوند و نظر مشتریان را به شما جلب می‌کنند.
  5. خرید جا کلیدی تبلیغاتی و جا کارتی تبلیغاتی، که به عنوان هدایای تبلیغاتی کاربردی و با قیمت مناسب برای بازاریابی و جذب مشتریان استفاده می‌شوند.
  6. خرید محصولات چرمی تبلیغاتی از جمله کیف‌ها، ست‌های چرمی و جا کارتی که از جنس چرم با کیفیت ساخته شده و به عنوان هدایای با ارزش مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  7. خرید دفترچه تبلیغاتی که در انواع جلسات مهم و برنامه‌ریزی‌های روزانه استفاده می‌شود و یکی از تاثیر گذارتربن هدایای تبلیغاتی برای جذب مشتری است.
  8. انواع ساک‌ و بگ دستی تبلیغاتی از جنس پارچه یا مقوایی که علاوه بر کاربرد، برای محیط زیست نیز بی‌خطر هستند.
  9. خرید صنایع دستی تبلیغاتی که به عنوان هدایای به یاد ماندنی و با ارزش از شرکت شما شناخته شده و بیشترین تاثیر را برای جذب مشتری دارد.
  10. خرید ساعت‌ تبلیغاتی دیواری، رومیزی و مچی که به عنوان وسایل مهم و کاربردی برای افراد، به خصوص مدیران و افراد موفق مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

سخن پایانی

تمامی مواردی که معرفی شد، از بیشترین تاثیر هدایای تبلیغاتی برای جذب مشتری برخوردار هستند. در مجموعه تک گیفت، تنوع گسترده‌ای از محصولات و گزینه‌های مختلف، امکان فراهم کرده است که با هر سطح بودجه‌ای که برای تبلیغات در نظر دارید، بتوانید هدایایی را انتخاب و سفارش دهید که مناسبترین و کاربردی‌ترین باشند و باعث بهبود بازدهی بهتر از انتظار شما شوند.

۵/۵ - ۱امتیاز

8 نظر در “تاثیر هدایای تبلیغاتی در جذب مشتری

  1. Ali.K گفت:

    سلام درباره استراتژی تخفیف گذاری هم توضیح بدید لطفا.

    1. پگاه عباسی گفت:

      سلام ممنون از پیشنهادتون حتما انجام میشه.

  2. احمد گفت:

    سلام من واقعا تجربه کردم که هدایای تبلیغاتی برای فروش بیشتر مجموعه بهترین انتخاب هستند.

    1. پگاه عباسی گفت:

      سلام ممنون از اینکه تجربه تون رو از خرید هدایای تبلیغاتی با ما به اشتراک گذاشتید.

  3. parham گفت:

    salam chera ba daftar tamas migirim kasi javab nemide?

    1. پگاه عباسی گفت:

      سلام دوست عزیز در ساعات اداری تماس بگیرید مشاورین ما پاسخگو هستند. روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۶ عصر و روز پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۲ عصر: ۰۲۱۸۸۲۲۶۱۸۳

  4. سولماز خلفی گفت:

    سلام وقت بخیر ممنون از مطلب مفیدتون. حقیقتا من برای خرید هدایای تبلیغاتی شک داشتم ولی وقتی از تاثیر هدایای تبلیغاتی در جذب مشتری و بازدهی فروش آگاه شدم تصمیم گرفتم که حتما برای یکبار هم که شده سفارش بدم و امتحان کنم.

    1. پگاه عباسی گفت:

      سلام دوست عزیز خوشحالیم که تونستیم بهتون کمک کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *